Dnes je: 03. 05. 2024 | Meniny má/je sviatok: Galina

English | Slovensky

RSS

Späť na hlavnú stránku Prievidza.sk
SPRAVODAJSTVO
Január 2008
Február 2008
Marec 2008
Apríl 2008
Máj 2008
Jún 2008
Júl 2008
August 2008
September 2008
Október 2008
November 2008
December 2008
ARCHÍV
Rok 2009
Rok 2008
Rok 2007
Rok 2006
Rok 2005
Spravodajstvo
Z Prievidze sa vyvážajú dehydrované polievky do 23 krajín Nestlé investovala doteraz v Prievidzi vyše miliardy korún

V prievidzskom závode svetovej potravinárskej jednotky - firmy Nestlé ročne vyrobia tovar v hodnote vyše 1,7 miliardy korún. Od privatizácie svojho predchodcu - bývalej Carpathie, v roku 1992, ide o strojnásobenie hodnoty výroby. Kým pred rokom 1992 vyrábali v závode ročne cca 4000 t výrobkov, v súčasnosti je objem výroby viac ako päťnásobný. Dehydrované výrobky, predovšetkým polievky, dnes vyvážajú do 23 krajín Európy. Firma Nestlé od prevzatia závodu v Prievidzi preinvestovala cez 1 miliardu Sk do modernizácie výrobných budov a existujúcich výrobných technológií, zaviedla nové technológie a nové výrobné linky, postavila nové výrobné budovy, sklady surovín a hotových výrobkov, plynovú kotolňu a ďalšie energetické zariadenia. Významná bola aj investícia do moderných informačných technológií vrátane zapojenia výpočtovej techniky do výrobných a logistických procesov. Ďalšie investície smerujú aj do rozvoja a vzdelávania zamestnancov. Zamestnanosť vo firme sa za uvedené obdobie zvýšila takmer o patinu, na súčasných cca 580 zamestnancov. Informoval o tom riaditeľ závodu v Prievidzi Ing. Juraj Píš.

,,Od vzniku SR sme najväčším slovenským výrobcom a exportérom dehydrovaných potravín. Kým do roku 2003 sme vyrábali iba pre slovenský a český trh, po reštrukturalizácii výrobných kapacít v spomínanom roku, sme rozšírili odbyt výrobkov z prievidzského závodu aj do Maďarska, na Ukrajinu, do Rumunska, Bulharska a krajín bývalej Juhoslávie. Nasledovalo Grécko, severské krajiny, Rakúsko, Španielsko, Portugalsko, Taliansko, Cyprus, Pobaltské krajiny. Vo vlastnom vývoji sme každoročne vyvinuli v priemere viac než 100 nových výrobkov, pritom do výroby bolo zaradených asi 60 výrobkov ročne. Cca 70% nových výrobkov predstavovali dehydrované polievky. Najväčšou stálicou je Francúzska polievka, vyrába sa už viac než 20 rokov podľa našej vlastnej receptúry. Filozofiou závodu je udržať si pozíciu kľúčového európskeho výrobcu Nestlé v oblasti dehydrovaných kulinárskych výrobkov“, povedal J.Píš.

Dodal, že prievidzský závod Nestlé vyrába potravinársky sortiment pod dvomi značkami - pod medzinárodnou strategickou značkou MAGGI (bujóny, korenie, hotové cestovinové jedlá, základy na prípravu jedál – tzv. fixy, omáčky a pod.) a pod značkou CARPATHIA polievky pre tuzemský trh.

,,Nestlé kladie veľký dôraz na poskytovanie podrobných informácií spotrebiteľom, najmä prostredníctvom obalov našich výrobkov. Informácie o výživových vlastnostiach, o zložení výrobkov a ich prínosu pre spotrebiteľov sú od roku 2005 postupne uvádzané v podobe tzv. Nutričného kompasu Nestlé. V roku 2006 naša spoločnosť vyhlásila spolu s ďalšími významnými potravinárskymi výrobcami iniciatívu dobrovoľne označovať výrobky nielen informáciou o obsahu energie, bielkovín, tukov a sacharidov, ale tiež o obsahu vlákniny, sodíka, cukru a nasýtených mastných kyselín, a to aj v prepočte na jednu porciu. Od roku 2007 preto na všetkých našich obaloch postupne uvádzame tieto údaje a tiež vyjadrenie hodnoty uvedených živín v jednej porcii v percentách v pomere k tzv. odporúčanému dennému množstvu (GDA – Guideline Daily Amount). Údaj o energetickej hodnote jednej porcie vo vzťahu k odporúčanému dennému množstvu je uvádzaný aj na prednej strane obalu. Prieskumy ukazujú, že slovenskí spotrebitelia si tieto údaje každý rok viac všímajú“, konštatoval J.Píš.

V regiónoch, kde Nestlé pôsobí, predovšetkým v miestach závodov, patrí k najväčším zamestnávateľom. Usiluje sa pritom o to, aby bola vnímaná ako spoločensky zodpovedný partner a súčasťou tejto firemnej kultúry je tiež podpora rôznych projektov v prospech verejnosti. Je prirodzené, že podpora Nestlé ako potravinárskeho podniku, je zameraná na zdravý a aktívny životný štýl verejnosti, najmä detí a mládeže. Nezabúda ani na ekologickú výchovu. Jedným z najznámejších projektov, ktorý beží už šiesty rok v Prievidzi, je EKO-ROK s Nestlé – projekt vzdelávania detí a mládeže základných a materských škôl a šírenia povedomia o ochrane životného prostredia a zdravom životnom štýle v zdravom prostredí. Nestlé je generálnym partnerom športových majstrovstiev pre deti z detských domovov, ale aj partnerom basketbalového projektu pre deti základných škol Nestlé Basket Cup. Firma podporuje aj Majstrovstvá SR v in-line korčuľovaní, ktoré sú súčasťou projektu in-line korčulovania pre verejnosť Newstlé Life in Line Tour. V decembri Nestlé už niekoľko rokov podporuje akciu združenia Úsmev ako dar pre deti zo slovenských detských domovov „Môj najmilší koncert“.


Zverejnené: 04. 12. 2008
Spolupracujúce weby: www.zoznamrealit.sk www.prievidza.virtualne.sk
Copyright © 2024     Mesto Prievidza, Námestie slobody č. 14, 971 01 PRIEVIDZA
Tel.:.+421/0/46/51 79 110     51 79 111     54 26 941     Fax: +421/0/46/542 34 74
Webmaster    Created by WebCreative.info člen skupiny HOTEL.EU s.r.o.