Dnes je: 03. 05. 2024 | Meniny má/je sviatok: Galina

English | Slovensky

RSS

Späť na hlavnú stránku Prievidza.sk
SPRAVODAJSTVO
Január 2008
Február 2008
Marec 2008
Apríl 2008
Máj 2008
Jún 2008
Júl 2008
August 2008
September 2008
Október 2008
November 2008
December 2008
ARCHÍV
Rok 2009
Rok 2008
Rok 2007
Rok 2006
Rok 2005
Spravodajstvo
Na Slovensku priveľa solíme
Polievkové trendy: Menej soli, veľa zeleniny a bez pridaného glutamátu


Ľudia celosvetovo konzumujú veľa soli, denne 10 až 12 gramov, pritom zdravé stravovanie znamená spotrebovať denne 6 g soli, čo zodpovedá 2,4 g sodíka. Spotrebitelia by si mali obsah soli v polievkach viacej všímať a vyhľadávať také výrobky, ktoré viac vyhovujú zdravším stravovacím návykom.

Moderným stravovacím trendom vyšli v ústrety v prievidzskom závode svetovej potravinárskej jednotky - firmy Nestlé, kde obsah sodíka v instantných dehydrovaných polievkach postupne znižujú a jeho množstvo si môže každý zistiť na obale. Nové druhy polievok výrobkového radu MAGGI „Zo záhradky“ - Hovädzia, Slepačia, Šampiňónová a Knedličková, obohatili v tomto roku ich produkciu, ktorá sa tak rozšírila spolu na 16 druhov polievok. Všetky sú v súlade s moderným trendom ponúkať výrobky bez pridaného glutamátu a s menším obsahom soli. Vyvinula ich a otestovala pre jednotlivé trhy, podľa špecifických chutí zákazníkov, vývojová skupina prievidzského závodu Nestlé. Informoval o tom vedúci útvaru vývoja z tohto závodu Vladimír Mikuš.

,,V Prievidzi vyrábame aj ďalší rad polievok bez pridaného glutamátu a s vyšším obsahom zeleniny – MAGGI „Porcia zeleniny“. Sú to instantné polievky s najvyšším obsahom zeleniny na slovenskom a českom trhu. Jedna porcia zodpovedá 80 gramom (g) čerstvej zeleniny, čo je jedna pätina z dennej odporúčanej dávky. Spotrebiteľom stále ešte chutia slanšie chute a preto sme museli, v súlade s modernými zmenami v zložení a výživových vlastnostiach výrobkov, slanú chuť nahradiť vyšším množstvom ingrediencií. Medzi nimi dominuje predovšetkým zelenina, koreniny, slnečnicový olej a ďalšie prírodné prísady. Pri rešpektovaní chuťových preferencií našich spotrebiteľov a zachovaní vysokej kvality výrobkov sme v našich receptúrach obmedzili obsah sodíka, ako aj tukov, s obsahom transmastných kyselín. Rozširujeme ponuku výrobkov bez pridaného glutamátu a konzervačných látok “, vysvetlil V.Mikuš. Dodal, že trh veľmi dobre reagoval na ďalšiu novinku - detské polievky MAGGI Zo záhradky JUNIOR, ktoré majú najmenší obsah soli z výrobkového portfólia prievidzského závodu.

V roku 2006 vyhlásila Nestlé, spolu s ďalšími významnými potravinárskymi výrobcami, iniciatívu dobrovoľne označovať výrobky nielen informáciou o obsahu energie, bielkovín, tukov a sacharidov, ale tiež o obsahu vlákniny, sodíka, cukru a nasýtených mastných kyselín (tzv. „veľká osmička“), a to aj v prepočte na jednu porciu. Od roku 2007 preto na všetkých obaloch postupne uvádza tieto údaje a tiež vyjadrenie hodnoty uvedených živín v jednej porcii v percentách v pomere k tzv. odporúčanému dennému množstvu (GDA – Guideline Daily Amount).

,,Aj po privatizácii v roku 1992 pokračovala Nestlé v produkcii osvedčených výrobkov značky Carpathia a prevzala z vtedajšieho sortimentu 16 výrobkov. Súčasne urobila prieskum obľúbenosti rôznych príchutí a typov dehydrovaných výrobkov. Najlepšie dopadli knedličkové polievky a preto firma investovala značné prostriedky do rozšírenia výroby. Postupne pribudlo až 8 typov polievkových knedličiek. Najpredávanejšie sú polievky s krupicovými a pečeňovými knedličkami“, konštatoval V.Mikuš.

Dodal, že od roku 1993 vo vlastnom vývoji v Prievidze každoročne vyvinuli v priemere viac než 100 nových výrobkov, pritom do výroby bolo zaradených asi 60 výrobkov ročne. Cca 70% nových výrobkov predstavovali dehydrované polievky. Najväčšou stálicou je Francúzska polievka, vyrába sa už viac než 20 rokov podľa vlastnej receptúry. Prievidzský závod Nestlé vyrába potravinársky sortiment pod dvoma značkami - pod medzinárodnou strategickou značkou MAGGI (polievky, bujóny, korenie, hotové cestovinové jedlá, základy na prípravu jedál – tzv. fixy, omáčky a pod.) a pod značkou CARPATHIA polievky pre tuzemský trh. Filozofiou závodu je udržať si pozíciu kľúčového európskeho výrobcu Nestlé v oblasti dehydrovaných kulinárskych výrobkov.

„Kým do roku 1998 sme vyrábali iba pre slovenský a český trh, po reštrukturalizácii výrobných kapacít v spomínanom roku, sme rozšírili odbyt výrobkov z prievidzského závodu aj do Maďarska, na Ukrajinu, do Rumunska, Bulharska a krajín bývalej Juhoslávie. Nasledovalo Grécko, severské krajiny, Rakúsko, Španielsko, Portugalsko, Taliansko, Cyprus, Pobaltské krajiny. Kým pred rokom 1992 sa v závode vyrábalo ročne cca 4000 t výrobkov, v súčasnosti je objem výroby viac ako päťnásobný. Hodnota tržieb z vlastnej produkcie prekračuje 1,7 miliardy korún a vyvážame do 23 krajín Európy. Pre každý z týchto trhov výrobky prispôsobujeme tamojším kulinárskym zvyklostiam, takže sa v rôznych krajinách môže zrovnateľné výrobky chuťovo mierne líšiť“, vysvetlil tajomstvo úspechu V. Mikuš.



Zverejnené: 10. 12. 2008
Spolupracujúce weby: www.zoznamrealit.sk www.prievidza.virtualne.sk
Copyright © 2024     Mesto Prievidza, Námestie slobody č. 14, 971 01 PRIEVIDZA
Tel.:.+421/0/46/51 79 110     51 79 111     54 26 941     Fax: +421/0/46/542 34 74
Webmaster    Created by WebCreative.info člen skupiny HOTEL.EU s.r.o.