Zamestnanci Mestského úradu v Prievidzi sú po výsledkoch testovania výborní
Takmer štyri mesiace trvajúce testovanie správania, odborných znalostí, komunikačných zručností a zisťovania vzťahu zamestnancov Mestského úradu v Prievidzi k obyvateľom, bolo ukončené s výsledkom: obstáli na výbornú. Testovanie vytipovaných zamestnancov mestského úradu vykonala spoločnosť EMMA International, s.r.o. z Banskej Bystrice, ktorá v Prievidzi, ako v prvom slovenskom meste realizovala projekt Mystery Public Acting. Tento projekt je možné chápať ako marketingový nástroj, prostredníctvom ktorého sa skúša spokojnosť občanov s formou a obsahom poskytovaných služieb skúmanej inštitúcie. Projekt bol realizovaný v dvoch fázach. V prvej, tajnej fáze navštevovali niektoré pracoviská mestského úradu tajní návštevníci (občania), ktorí zároveň uskutočňovali so zamestnancami mestského úradu telefonickú i elektronickú komunikáciu a tak zisťovali úroveň ich odbornosti, osobných predpokladov a pracovného prostredia. Druhá fáza bola netajná, keď zamestnanci o návštevách občanov, ktorí ich testujú, už vedeli. „Na rozdiel od interných kontrolných mechanizmov pri tomto type výskumu je meraná a vyhodnocovaná spokojnosť občanov so službami a prístupom zamestnancov. Štandardizované metódy pozorovania umožňujú prostredníctvom vopred pripravených otázok a scenárov presné porovnanie získaných informácií, hodnotenie ochoty pracovníkov, ich kompetentnosti a schopnosti vybaviť požiadavky občana k jeho spokojnosti a budovať tým pozitívny imidž konkrétnej inštitúcie,“ povedala po skončení projektu projektová manažérka spoločnosti EMMA International Monika Uhlerová. Počas realizácie projektu Mystery Public Acting na Mestskom úrade v Prievidzi boli použité metódy pozorovania a následného zaznamenávania do hodnotiacich hárkov v hodnotiacej škále 1 – 4, pričom hodnotenie 1 je najvyššie a 4 najnižšie. Testovaných bolo 50 zamestnancov z odboru daní a poplatkov - oddelenia obchodu a služieb, odboru výstavby a regionálneho rozvoja – oddelenia stavebného poriadku ako aj z klientskeho centra a miesta prvého kontaktu, teda pracovísk, ktoré sú zo strany obyvateľov najnavštevovanejšie. Výsledky testovania na úrovni hodnotenia známkou 1,46, ktorá prináleží do kategórie „výborný“ potvrdili, že zamestnanci Mestského úradu v Prievidzi sú na komunikáciu a vybavovanie požiadaviek obyvateľov pripravení a zároveň ochotní neustále sa zlepšovať. Spokojnosť s výsledkami testovania prejavil aj prednosta mestského úradu Ľudovít Fábry, ktorý takýto spôsob zisťovania odborných a komunikačných zručností zamestnancov mesta považuje za pozitívny a objektívny. „Aj keď výsledky tohto testovania našich zamestnancov ako prvých na Slovenku sú pozitívne, nechceme zaspať na vavrínoch. Našou snahou je neustále zlepšovanie a postupné odstraňovanie aj tých drobností, ktoré boli v rámci hodnotenia projektu vyznačené ako slabé stránky. V testovaní preto budeme pokračovať aj v budúcom roku,“ uzavrel Ľ. Fábry.
Zverejnené: 17. 12. 2008